لینک مستقیم(ارزش یابی توصیفی چیست ؟)

حجم فایل : 70.0 KB <br /> نوع فایل : پاور پوینت <br /> تعداد اسلاید ها : 24 <br /> ارزشیابی موسوم به توصیفی طرحی برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ی ابتدایی است که یکی از ویژگی های آن اعلام نتایج ارزشیابی به صورت توصیفی ا...
لینک مستقیم(ارزش یابی توصیفی چیست ؟)|50683733|low40092553|
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان ارزش یابی توصیفی چیست ؟ را مشاهده می نمایید.

حجم فایل : 70.0 KB <br /> نوع فایل : پاور پوینت <br /> تعداد اسلاید ها : 24 <br /> ارزشیابی موسوم به توصیفی طرحی برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ی ابتدایی است که یکی از ویژگی های آن اعلام نتایج ارزشیابی به صورت توصیفی است.<br />معلم با به کار گیری روش ها و ابزارهای متنوع به دنبال اطلاعاتی است که بر اساس آن بتواند درباره ی بهبود یادگیری دانش آموزان و بهینه سازی روشهای تدریس خود تصمیم گیری کرده و اقدامات ضروری را به اجرا درآورد.<br />مهم ترین ویژگی این طرح جهت گیری اصلاحی آن است زیرا این فرصت را به معلم و دانش آموز می دهد که برای تحقق احداف آموزشی ، در موقع مناسب ، تغییرات لازم را در روند فعالیت های یاد دهی ، یاد گیری به عمل آورند .<br />بر اساس این طرح دانش آموزان در فرایند آموزش بطور پیوسته مورد ارزشیابی قرار می گیرند و معلم با بکار گیری ابزار های مخطلف ، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و ثبت کرده و با استفاده از نتایج آن و با در نظر گرفت اهداف آموزشی در باره وضعیت فرد داوری کرده و بطور مستمر به دانش آموزان و اولیا بازخورد می دهد و آنها را در جریان نقاط قوت و ضعف کارشان قرار داده و توصیه های لازم را ارائه می دهد .<br />از دیگر ویژگی های این طرح توجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان و ایجاد فرصت جهت رشد قابلیت های آنان است .<br />در این صورت از ارزشیابی ، معلم و دانش آموز از طریق تعامل با یکدیگر زمینه یادگیری معنا دار را فراهم می سازند همچنین اطلاعات حاصل از این صورت از ارزشیابی منجر به تامل بیشتر دانش آموزان در مورد چگونگی یاد گیری خود می شود. <br /> اصول حاکم بر ارزش یابی توصیفی 1 – جدایی ناپذیری ارزشیابی از فرایند یاد دهی – یادگیری <br />2 – استفاده از نتایج ارزشیابی در بهبود فرایند یاد دهی – یادگیری و اصلاح برنامه ها و روشها<br />3 – هماهنگی میان اهداف ، محتوا ، روشهای یاددهی – یاد گیری و فرایند ارزشیابی<br />4 – توجه به آمادگی دانش آموزان <br />5 – توجه به رشد همه جانبه ی دانش آموزان<br />6 – توجه همه جانبه به دانش ها و نگرشها و مهارتها <br />7 – توجه به خود ارزشیابی و ارزشیابی از همکلاسی ها<br />8 – توجه به ارزشیابی از فعالیت های گروهی <br />9 – توجه به فرآیند های فکری منتهی به تولید پاسخ<br />10 – تاکید بر نوآوری و خلاقیت<br />11 – تنوع روشها و ابزارهای اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی <br />12 – استفاده از انواع ارزشیابی <br />13 – استقلال مدرسه و معلم در فرایند ارزشیابی <br />14 – رعایت قواعد اخلاقی و انسانی در ارزشیابی<br />15 – توجه به تفاوتهای فردی<br /> اهداف طرح ارزش یابی توصیفی 1 – رشد متعادل و همه جانبه شخصیت دانش آموز در فرآیند یاد دهی – یاد گیری <br />2 – بهبود کیفیت فرآیند یاد دهی – یادگیری<br />3 – فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف فرهنگ بیست گرایی<br />4 – تاکید بر اهداف آموزشی – تربیتی از طریق توجه به فرآیند یاد گیری به جای تاکید بر محتوا<br />5 – فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف حاکمیت ...



مطالب دیگر:
📗مجموعه بینظیر بیت های اهنگ های مهراب-مکس مارکت📗کتاب صوتی مرگ مرموز📗آموزش حرکت دادن اجسام با ذهن!!!!-100%تضمینی📗بیت شب یلدا از امیر تتلو-مکس مارکت📗بیت شب تیره از امیر تتلو-مکس مارکت📗کتاب صوتی نا تور دشت📗دانلود پاورپوینت روانشناسی اصول کار کلینیک ترک سیگار📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( حوزه های انسان شناسی )📗کتاب صوتی اصول فلسفی و روش رئالیسم📗دانلود پاورپوینت روانشناسی نظریه های یادگیری رفتاری📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( روش عقلانی در تربیت اسلامی )📗کتاب صوتی پدر خوانده برای تاریخ📗کتاب صوتی رهایی از شائو شنگ📗کتاب صوتی رمان گرازی ئولا📗کتاب صوتی تفتیش عقاید📗کتاب صوتی طهرا ن قدیم📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( اخلاق حرفه ای در ورزش )📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( طلاق روانی )📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( اصول اخلاقی )📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( ۱۵ نکته روانشناسی موفقیت با عنوان آيا مي دانستيد )📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( نقش عقل فعال )📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( تاریخچه مکانیسم‌های دفاعی )📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( اخلاق حرفه ای در مشاوره ورزشی )📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( حمایتهای روانی در سوانح طبیعی )📗دانلود پاورپوینت روانشناسی ( پیشگیری از خود کشی )